Digital Content Agency Logo

E-mailing: Arma secretă a marketing-ului digital. Ai ratat startul?

view English version

Nu, nu e vorba de social media. Şi nici de conţinut. Deşi sunt şi ele foarte importante şi pot aduce rezultate eficiente. E vorba de e-mail marketing. Adică chestia aia veche de aproape jumătate de secol, o tactică îmbunătăţită în ultimii ani cu data driven marketing, automatizări, personalizări, segmentări, indici de succes de complexitate mare şi lead-uri proaspete pentru orice marketer pus pe treabă.

Să începem cu începutul. Cum ar trebui să fie o campanie de succes?

Cu un scop declarat clar

Orice campanie e-mail ar trebui să comunice încă din titlu şi din adresa de la care e trimisă de ce e importantă. Şi ar trebui să fie importantă, dacă ajunge la oamenii pentru care informaţia este o nevoie. Gândeşte-te la diferenţa între a primi un mail de la librăria ta online preferată care anunţă cele mai bine vândute titluri de luna asta, versus a primi un mail care să te anunţe că o carte pe care ai vrut să o comanzi dar nu era în stoc, e acum disponibilă şi poate ajunge la tine poimâine.

Valoare adăugată

Adică userii ar trebui să primească ceva ce le întrece aşteptările. Nu ultima ta promoţie şi atât. Nu logica deja clişeu nevoie – soluţie, repetată de fiecare dată la fel, care îţi va face subscriberii să se dezaboneze în valuri. Ci informaţie relevantă, lucrată şi entertaining.

De la tranzacţie la relaţie

Aici intervine creativitatea echipei tale şi focusul pe ceea ce vrea să primească userul. O simplă tranzacţie are nişte reguli clare – preţul bun, valoarea cât mai bună a produsului, metodele de cumpărare etc. Relaţia cu userul, în schimb, cea pe care încerci să o construieşti şi dacă tacticile tale de social media sunt gândite în profunzime, implică mai multe variabile, mai puţin tangibile – încredere, un soi de parteneriat, atenţie şi relevanţă. O campanie deşteaptă de e-mail marketing ar trebui să folosească, mai mult ca orice alt mediu, oportunităţile tehnice ale platformelor de newslettere legate la acţiunile de pe website ale userilor, dar şi creativitatea şi claritatea în comunicare.

O campanie de e-mail poate avea rezultate excelente, dacă bifează regulile de mai sus. Mai mult, e-mail-ul poate fi un mediu excelent pentru creşterea brand-ului tău, chiar dacă variabilele sunt sofisticate, ele pot adăuga concreteţe şi – cel mai important – lead-uri, pentru orice campanie de comunicare ai vrea să implementezi. Iată câteva mituri false despre e-mail marketing, pe care ar fi eficient să le reconsideri:

Toate campaniile pe e-mail arată la fel

Design-ul unei campanii de e-mail e destul de complex. Pe lângă micile provocări tehnice pe care un programator şi un designer trebuie să le rezolve, care ţin de lipsa unui standard în livrarea fişierului pe toţi clienţii de e-mail, dar şi de faptul că o campanie de e-mail trebuie testată şi pe multiple browsere şi pe majoritatea clienţilor de e-mail (gmail, yahoo, outlook, etc.), design-ul în sine poate fi la fel de inovativ, minimalist, creativ sau intens ca pe oricare alt mediu.

În 2017, campaniile de e-mail reuşite pot avea elemente de design interactive, animaţii, video-uri, sau chiar live feed-uri integrate. Iar tehnicile şi principiile unei interfeţe care poate oferi o experienţă de brand sunt, mai mult ca oricând, relevante – creaţia zonelor de micro-focus în design, layout-ul minimalist şi esenţializat, claritatea butoanelor şi a call-to-action-urilor, etc.

Sunt bune doar în cazul magazinelor online

Aici, corecţia ar fi că folosirea campaniilor de e-mail marketing este folositoare în tot ceea ce ţine de sales, nu neapărat de magazine online. De aceea, e mai degrabă o zonă care aparţine tacticilor de sales, deşi design-ul şi copy-ul trebuie integrate în strategia de comunicare overall a brandului tău cât mai bine.

Deşi magazinele online beneficiază cel mai mult de campaniile de e-mail (personalizarea user flow-ului este foarte clară iar rezultatele sunt vizibile instant), conversia unei campanii pe online nu înseamnă întotdeauna vânzarea unui produs.

E-mail-urile sunt old school

Dacă crezi că o campanie de e-mail este demodată, atunci ce zici de big data personalization? De HTML5 video în e-mail-uri? De e-mail-urile interactive, cu hamburger menus, galerii foto sau search bar-uri care sunt triggere de acţiuni în acelaşi e-mail? De e-mail-urile automate, care direcţionează şi familiarizează userul pe website sau strâng insight-uri preţioase? Aceste tendinţe sunt chiar tendinţele anului 2017 în materie de e-mail marketing.

Deci, trend-urile actuale în e-mail marketing ar putea să-ţi dea de gândit şi, un pic de atenţie asupra acestora ar putea chiar să transforme tactica într-o armă secretă din strategia ta de marketing digitală.

posted by Ioana on 2017-07-10 00:30:23

Articole Recente